Odporučenie ministra školstva, nepoužívať testy, je podľa môjho názoru nešťastné – zvlášť pre odborné školy. Ako riaditeľ zdravotníckej školy hovorím a možno to vyznie neľúbivo, ale prvoradí pre mňa nie sú žiaci, ani učitelia, ale pacienti. Pripravujeme budúcich zdravotníkov a splnenie výsledných kritérií, štandardov ŠVP je predpokladom zvládnutia budúceho povolania. Ide o zdravie a to si v súčasnej situácii uvedomujeme všetci viac ako inokedy. Podpísať sa pod vysvedčenie, znamená potvrdiť spôsobilosť. Urobiť to bez overenia si úrovne vedomostí, schopností, zručností … je nezodpovedné. Viem že pán minister len odporúča a nezakazuje, úlohu učiteľa, ktorý chce testovať však tým výrazne sťažil. Naši učitelia vedia (zdokonaľujú sa v ich príprave) online testy používať a aj ich používajú, dokonca majú na ne aj pozitívne ohlasy od žiakov. Vnímajú ich ako dôležitú motivačnú zložku, pomocou ktorej sa žiak aj učí a overuje si svoje vedomosti. Projekty a domáce úlohy na to nestačia a sú časovo náročnejšie pre učiteľov, ktorí sú online vyučovaním preťažení. Od pondelka máme skrátený rozvrh tak, aby žiaci mali v priemere 4 hodiny denne a učitelia 12 hodín týždenne. Vyučujeme interaktívne cez ZOOM a darí sa nám. Pristupujeme k vzdelávaniu zodpovedne a chceme to isté od žiakov. Tak nám to prosím nesťažujte. PS: Zabezpečiť internet pre žiaka dnes nieje až taký problém – kto chce riešenie nájde (v jednom prípade sme to zabezpečovali cez starostku obce a individualizovaný plán)
Tento článok som poslal aj na portál – UČÍME NA DIAĽKU a prišla mi odpoveď –
Pekne pozdravujem,
je úplne na mieste, ak v rámci slobody, ktorú nám súčasný školský systém prináša viete vy spolu s učiteľmi, rodičmi a študentami nastavovať si svoje vlastné kritéria a potreby. Usmernenie je celoplošné a za každých okolností má svoje medze.
Vaše obavy a zodpovednosť sú na mieste, postupujte tak, aby ste viedli i naďalej školu k zodovednosti. Usmernenie k testom je hlavne zamerané na to, aby sa nepretekali učitelia v testovaní. Ale chápem, že sú tu isté odborné veci, ktoré študenti musia zvládnuť. Postupujete teda tak aby po vyhodnotení pre a proti ste urobili spoločne kroky, ktoré budú v prospech študentov a učiteľov.
—–
Oddelenie koordinácie webového portálu Učíme na diaľku
„Niekto verí, že len veľká moc môže zabrániť zlu. Ale ja som objavil niečo iné. Sú to malé každodenné činy obyčajných ľudí, čo držia temnotu v šachu. Prosté skutky dobroty a lásky.“
(Gandalf, J.R. Tolkien, 1937)